Mardrömsresa

Skrev kolvmotors-tentan igår sen halv tio så satte sig Sophie och jag i hennes bil för roadtrip! Och vilken dag!
Börjar med att fylla på däcken för att ett av dem hade läckt den sista veckan. Vi börjar rulla och i Mönsterås börjar det skrapa från vänster fram.
Jag "Äsch det är nog bara snö i skärmen" (säg aldrig så!)
Vi stannar på statoil och har vi punka? Om vi har!

Men det ligger en bilverkstad just bredvid så lämnar in bilen, får ett begagnat (som nytt) däck för 450kr. Bra! Vi rullar igen, in till Norrköping. Käka på MAX! Sen ska vi byta chaufför Sophie går före och när jag kommer ut till bilen säger hon.
"Du, Emmy, ska det andra framdäcket verkligen vara så platt?"
Men skämtar du?!

Punktering No.2. Hitta en ny verkstad fixar ventilen på det.
"Det kanske är bäst om Ni kollar de andra ventilerna med?"
Jepp, de var lika dåliga, tur med lite framförhållning, är dessutom utan halvlyse...
Sophie vid det här laget var lite upprörd, men jag tyckte att vi hade haft tur i oturen. Som lyckats få punktering just vid verkstäder och vi hade ju gått om tid då mitt flyg inte skulle gå förrän 21.10 från arlanda.
Vi räknar att vi snittat 50km/h de senaste 25milen, bra där!

Får mess från SAS:
"Ditt flyg är inställt idag, 16dec. MVH SAS"
WHAT?!?!?! Men skärp Er, inget nummer för att nå dem på, också har de mage att skriva "MedVänligHälsning" Gaaaah!

Då mår jag dåligt!!

Fixar å trixar med hjälp från syskonen, tack, så bokar jag om och flyger från Bromma istället

Kommer till Bromma kl 17.30 och stämningen är irriterad då alla flyg till och från GBG och Malmö är inställda, Björn kommer och vi sätter oss och väntar till 19.30. Går och kollar när flyget ska gå och det står 21.00. Men fel av oss, får bara information då. Information som lyder:
"Eftersom att Bromma flygplats stänger 22.00 så måste vi sätta Umeå resenärerna på en buss till arlanda istället. Har Ni incheckat bagage får ni hämta ut detta. Bussen går om 30min. Som kompensation får Ni en (torr) vörtbulle! Vi beklagar förseningen"
Så hämta bagage, in i bussen, äta torr "vårtbulle". Vid det här laget så är jag för trött för att vara frustrerad. Jag och Björn sitter och skrattar åt ingenting de 45min till arlanda.
Väl där så går allt smidigt. Kommer hem kl02.00 till Flarken och blämmer i mig MJÖLK!

(Det tog 12h sist jag åkte bil hem. Nu med flyg; 15h. Men lika glad är jag för det :)



Kommentarer
Postat av: em

Nice! :D hör av dig när du är på väg in till stan imorn... kram

2010-12-18 @ 01:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0