Långdag

Det är en lååångdag idag.

  • Skjutsade skolbarnen (dock inte mina vanliga, så var något nytt)
  • Åkte till stan till sjukhuset, lastade av.
  • Väntade på retur, fick en handikapp (till ånäset, "toppen" tänkte jag)
  • Inom de 3minuterna då jag försökte köra runt en trasig buss, ta beställnig på två yttligare passagerare, akta polisen och hitta dit jag skulle...Så körde jag fel, 3ggr!
  • Hittade inte tanten jag sökte, men den andra gubben!
  • Följer hans beskrivning, fastnar i en återvändsgränd, får backa upp (för de som inte vet så har det snöat och blåst i två dagar, körde som tur var inte fast)
  • Parkera, söka tant, gå fort igen hela sjukhuset (fortare än de stressade doktorerna med sparkcykel, dvs extremt fort!)
  • Tillbaka där jag började i centralhallen, där var min andra gubbe jag skulle ha, men ingen tant?! (gubbe2 kunde inte gå lika fort som jag, så lovade att vara tillbaka om 5min. Vilket jag visste var helt omöjligt)
  • Få beskrivning till tanten. SPRINGA igenom sjukhuset, in i taxin, på med värmen (gubben var ju nästan blå) köra vidare.
  • Hitta rätt gata, rätt hus och en sur tant. Emmy" Hej! Förlåt att jag är sen." Tant "...Mmmhm..."
  • Lasta, till centralhall, hitta gubbe2. Köra hemmåt.
Att lasta dessa tre personer tog 60minuter, jag tycker inte om drivor,  gillar INTE lasaretts "logiska" uppbyggnad. Men framför allt hatar jag min mobil som har stört mig hela dag!! (Nu ska tilläggas att dagen inte är slut, ska skjutsa 2tanter till, hoppas verkligen att de är på plats!) Ooooh, i skrivande stund ringer mobilen, blir INTE glad. Chefen; "Det blir ingen körning för dig nu, så du kan äta i lugn och ro!"

Tack, får bli första lugna måltiden idag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0